Blog

Wat zijn buildingblocks? 2018-06-15 11:06

Het woord 'buildingblocks' is vrijwel overal in dit portfolio te vinden, maar wat betekend het nu eigenlijk? Kortom, de buildingblocks zijn een verzameling assets die gebruikt kunnen worden in een Unity project om bepaalde functionaliteiten toe te voegen. Door de buildingblocks te gebruiken hoeft er niet elke keer voor dezelfde functionaliteit nieuwe code geschreven te worden.

Read more
HoloLens optimalisatie 2018-06-15 09:38

De HoloLens is niet het meest krachtige apparaat. Sterker nog het is ongeveer net zo krachtig als een oude smartphone (CPU: Intel Atom x5-Z8100 1.04 GHz). Het is bij de HoloLens heel belangrijk dat de app op een hoge framerate (minstens 60fps) blijft draaien, anders gaan de hologrammen haperen en verwijnt niet alleen de immersie, maar is er ook een kans dat dit de gebruiker hoofdpijn veroorzaakt. Dit betekent dat er een aantal trade-offs gemaakt moeten worden op het gebied van kwaliteit en performance. Tijdens het ontwikkelen van de AED les zijn verschillende optimalisaties gedaan.

Read more
Buildingblocks .NET conversie 2018-06-14 14:54

UWP projecten kunnen op 2 manieren gecompiled worden in Unity:

  •  IL2CPP scripting backend - Converteert code naar cpp duurt iets langer, maar er hoeft minder rekening gehouden te worden met platform onafhankelijkheid, omdat alle code wordt omgezet naar leesbare code voor het platform)
  • .NET scripting backend - Buildt de code met .NET core. (Builden is een stuk sneller dan IL2CPP, omdat de code niet geconverteerd hoeft te worden. Kan voor problemen zorgen, omdat de API van .NET core heel anders is dan .NET mono).
Read more
Extra gestures voor de HoloLens 2018-03-20 16:00

In het derde prototype zouden extra gestures worden toegevoegd. De HoloLens heeft standaard een air tap gesture, ook kan het de positie van de hand tracken zodra de air tap gesture wordt gedaan. Echter zijn deze interacties ongeveer gelijk aan een muis met 1 knop. Dit is lang niet altijd genoeg. Daarom zouden extra gestures moeten worden toegevoegd.

Read more
Bevindingen HoloLens connectie met BTVS 2018-03-16 15:25

Tijdens de eerste twee weken heb ik kennis gemaakt met de HoloLens, hoe de integratie met Unity geregeld is en hoe Virtual Studio (BTVS) in elkaar zit. Dit heb ik op verschillende manieren gedaan:

Read more
Eerste week en een beetje 2018-02-13 10:37

Op 6 februari 2018 ben ik begonnen bij BlueTea. Tijdens een periode van ongeveer 4 maanden zal ik gaan onderzoeken hoe de HoloLens de trainingen die gemaakt worden in Virtual Studio(BTVS) gaat beïnvloeden. Hierbij let ik voornamelijk op de interactie(mogelijkheden) en de technische veranderingen die gedaan moeten worden.

Read more